SM i Skanör

Forum | Svara på detta inlägg
Stefan Fagerlund  stefan.fagerlund@scania.com 2013-08-12 09:01
Årets SM i Finnjolle måste betraktas som en stor succé och det var med ett nöjt leende på läpparna jag styrde hemåt efter sista dagens seglingar. Att hela kroppen värkte av ansträngningen spelade ingen roll.
Skanörs båtklubb och deras funktionärer gjorde ett storartat jobb och det var härligt att få vara med och känna den glädje och vänlighet som omfamnade oss deltagare. Särskilt kul att se en ny generation unga optimistjolleseglare som var med och servade med våra sjösättningsvagnar på ett helt perfekt sätt, stort tack för det.
Inramningen med musik på hamnplanen, speaker som intervjuade oss seglare och mycket folk som nyfiket tittade på våra båtar och ställde frågor gjorde att det kändes som en "happening" att Finnjollarna var i stan.
Det här bör vi ta vara på och se som starten för en ny approach för våra evenemang.
Självklart var det ett par publikmagneter som hjälpte till att skapa lite extra intresse för vårt SM, jag tänker förstås på Max Salminen och Fredrik Lööf som mycket glädjande deltog i årets SM.
TACK Skanörs Båtklubb och alla inblandade funktionärer för några härliga dagar. Jag tror att vi alla seglare som deltog samstämt kan säga att vi kommer gärna tillbaka.

/Stefan
SWE22

Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2013-08-12 13:00
Jag kan bara hålla med Stefan. 2013 års SM var väldigt bra. Snabba seglingar, vindar från lätt till hårt och en väldigt bra inramning. Tack Skanör och på troligt återseende:-)

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se