Katastrof

Forum | Svara på detta inlägg
Jan-Erik Florén  jan_floren@telia.com 2013-07-18 16:06
Fick höra av en tillfällighet att ordföranden ska avgå i Skanör. Torsten har även bekräftat detta. Personligen tycker jag det är katastrof för oss medlemmar, med tanke på den enorma insats och tid som Torsten lägger ner. Dessutom är han en superduktig informatör. Droppen var bl.a den senare tidens inlägg på forumet, vilket även jag tycker är märkliga. Det är näst intill befängt och tro att klubbarna skor sig eller tjänar pengar på anmälningsavgifterna. Nästan alla klubbar kämpar med sin dåliga ekonomi.(Jag vet-ordf. i tennisen i Lysekil). Undan-
taget är förstås GKSS, som har god ekonomi, men som ändå har den i särklass dyraste anmälningsavgiften. Vi måste tänka på alla dessa ideella krafter som bär upp segelklubbarna, personer som offrar semesterdagar för att vi ska kunna "leka" under ordnade former. Även dom blir hungriga och törstiga. Och det är inte gratis.
Och om det blir några kronor över, som oftast går till ungdomsverksamheten, så missunnar jag inte klubbarna detta.
Den andra frågan -vad som ska ingå. Visst -jag kan förstå Johan och Christian,
som ofta har med familjerna på SM. Men vi är trots allt 20-30 till som ska segla i Skanör. En del ligger på hotell, vandrarhem, tält, bil etc. - behovet av service
varierar förstås.
Tyvärr är jag tvungen att skriva detta på forumet, så alla snabbt får den här
informationen. Men dessa frågor borde alltid behandlas på årsmötet och inte på
forumet. Det är inte bra att Skanör och andra blivande arrangörsklubbar läser
detta på nätet.
1. Jag föreslår att vi genomlyser den här frågan ordenligt, och tar ett enhälligt
beslut hur vi ska agera i framtiden på mötet i Skanör - i positiv anda!
2. Och viktigaste av allt - måste vi få Torsten på andra tankar - vi behöver han
i ledningen - inte bara på kryssen!
Jag tycker vi är ett sånt gott gäng, och frågorna bör gå att lösas så alla blir
nöjda.
Till sist vill jag "puffa" för master SM. Alla masterseglare i Sverige får ta sitt ansvar - anmäl dig till Sandviken - så det blir en riktig fest för SSS,
och jag vill ju inte bli ensam i Legendklassen. Va fa ska jag säga till barn-
barnen!

Janne
Finn 725




Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2013-07-22 10:11
Vore mycket tråkigt om Torsten vill avgå som ordförande!
Jag hoppas att vi kan få honom att ändra sig.
Jag önskar att Torsten vill ställa upp för framtiden för svensk finnjollesegling.
Torsten gör goda insatser för Finnjolleseglingen.

Att vi ibland tycker olika i olika frågor - det hör till, och så skall det vara. En förening är ju en demokratisk sammanslutning med olika viljor.

Forumet har med tiden bara fått färre deltagare och färre som skriver inlägg - det är tråkigt och ger skenet av att vi inte finns på nätet. Vi behöver skriva mer och diskutera mer. Inte censurera.

Jag hoppas på ett kanonarrangemang och fina vindar i Skanör, och ett årsmöte som kan övertyga Torsten om att han skall fortsätta som ordförande för oss med förnyat förtroende. Torsten kommer att få min röst!

/Christian

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se