Träningsläger i påsk?!?

Forum | Svara på detta inlägg
David Berg  deffa_35@hotmail.com 2011-04-11 14:36
Hej hopp alla Finnjolleseglare!
I Stockholm är det vår utanför, det är där jag numera bor och det börjar krypa ordentligt i seglingsbena, om det nu finns sådana...=) Därför så skulle jag gärna dra ihop ett gött gäng till påsk och segla! Ser framför mig antingen Kullavik eller Skanör, Nynäshamn? (Där är det ju inte is fortfarande...)
Vad sägs?
Eller är det något annat "påskläger" någonstans i vårt avlånga land som man med enkelhet skulle kunna haka på?
Seglarhälsningar
/David #801
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2011-04-11 22:17
Hej David!
I Karlstad kommer vi under påskhelgen att segla Finnjolle... åtminstone några av Karlstadgänget kommer att segla då.
Du är hjärtligt välkommen att komma till Karlstad och segla med oss under påsken!

Ps. Isen gick upp i söndags, så nu väntar en ny seglingssäsong på sin början!

Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad / SWE 111

Patrik Jarnstam polerar sin Finnjolle inför premiä
Olof Lundqvist   2011-04-12 11:07
Hej David!

I Skanör kommer jag segla finnjolle varje dag under påskveckan (sen eftermiddag må-to och dagtid fre-mån).

Du och andra som är sugna på lite segling på ett vårglittrande Öresund är hjärtligt välkomna.

/ Olof
David Berg  deffa_35@hotmail.com 2011-04-12 11:24
Härligt!
Får nu se vad det blir för segla skall jag! OM isen har gått i Uppsala så är ju det också en möjlighet, dock så fann jag följande länk till träningsläger för E-jolle samt OK-jolle i Gottskär med SS kaparen:

http://www.sskaparen.se/index.php/component/content/article/50-huvudkategori/311-pasklaeger-i-gottskaer

Hörde med dem igår och det gick bra för mig i alla fall att haka på även fast lägret inte är för Finnjollar. Till nästa år kan ju detta vara ett läger som Finnjolleförbundet bjuder in sig till.

Vore ju gött att få lite coaching och strukturerad träning så att man kommer igång, det blir ju mer seriöst då och man får mer ut av träningen. För egen del är det oftast det som jag saknar, någon som kollar in vad jag gör för fel. Dagarna med Björn Allansson under mitt knappa år i Göteborg var guld värda, likaså träningslägret som vi hade i Karlstad hösten 2009. Sedan är det ju alltid nyttigt för en insjöseglare att få lite vågor o tampas med.

Grattis Torsten till att isen har släppt!



Återkommer!

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se