Träningsläger för Finnjolle

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2010-09-14 07:47
Hej alla Finnjolleseglare!
Hösten närmar sig med stormsteg och seglingssäsongen 2010 närmar sig sitt slut. Visserligen har vi Sverige Cup-avslutning i Karlstad 25-26 september, men det skadar inte att redan nu börja blicka mot nästa säsong... i alla fall i ett avseende - träning!

Därför vill jag höra mig för om det finns intresse för att Finnjolleförbundet arrangerar en träningshelg någon gång under våren. Givetvis får vi tamja in lägret, så att det inte kolliderar med någon regatta.

Mina frågor till dig är följande:
- Vill du delta under en träningshelg våren 2011?
- Har du önskemål om saker du vill vi ska fokuserar på?
- Eftersom vi i Karlstad... "just ni i alla fall"... har Sveriges största Finnjolleflotta och ligger hyffsat geografiskt väl till, kan du tänka dig att åka till Karlstad för att delta i en träningshelg?

Tacksam för svar på forumet eller mailsvar direkt till mig!

Ps. Välkommen till Sverige Cup-avslutningen i Karlstad!
Välkommen också till vårt extra medlemsmöte efter seglingen lördag 25/9, då styrelsen ska redovisa det uppdrag vi fick på årsmötet i Skanör i samband med SM:et!

Seglarhälsningar
Torsten Jarnstam / SWE 111
Ordförande
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2010-09-16 18:31
Halloj!
Jag är tveksam att deltaga på en träningshelg i Karlstad. Personligen lägger jag hellre en helg i Kullavik där ja får andra möjligheter att köra i havssjö och uppdatera mig på det....vilket känns som behövligt.
Christian   2010-09-18 19:25
Självklart kan vi också undersöka möjligheterna till en träningshelg i Kullavik.
Jag vet någon med lokala kontakter som säkert kan inhysa några trötta seglare...

Det ena behöver inte utesluta det andra. Vi kanske vill ha både och? Jag är även intresserad av Karlstad om det blir där.

/Christian
Henrik Axling   henrik.axling@hertz.se 2010-09-23 21:28
Hej Torsten
Som ny i klassen kan jag inte mer än att buga och bocka, oavsett var vi skall vara så är vi nog fyra "nya" finn seglare från Hjälmaren som dyker upp. Jag lägger min röst på ditt hemmavatten.

Lycka till i helgen
/Henrik

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se