Många danskar på SM

Forum | Svara på detta inlägg
Olof   2010-04-28 14:32
Hej alla,

Jag var i Danmark i helgen och seglade Polyester Cup i Kastrup. Att det var säsongspremiär märktes - särskilt i ansiktet som var rött och svett av sol och dålig kondition. Men kul var seglingen med 17 båtar på vattnet. Kanske ändå roligare var det positiva och stora intresset för danskt deltagande på SM i Skanör! Ryktet talade om både världsmästare och ett 15-tal andra mer dödliga danskar.

Danskarna är ju duktiga på att både segla och se till att det blir trevligt så se nu till och anmäl er så snart som möjligt! Jag är säker på att detta kommer bli en kanonregatta!

Om det är någon som behöver hjälp med boende är det bara att höra av sig. Det är inte omöjligt att jag kan erbjuda relativt många logi i Skanör.

Mvh,

Olof
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2010-04-28 21:33
Hej Olof!
Roligt att det redan är 33 anmälda till SM:et och att du har kontakt med Danskarna. Roligt om det kommer många Danska Finnjolleseglare.
Jag har mailat Jonas Högh Christensen och bjudit in Världsmästaren från 2009 till vårt SM, men tyvärr har han svarat att han är upptagen den helgen vi seglar SM i Skanör och därför inte kan delta... men vi kan ju alltid hoppas att han ordnar så han ändå kan segla SM:et med oss!

Du som avser att delta i årets SM-seglingar i Skanör 1-4 juli, varför vänta med att anmäla dig?

Seglarhälsningar
Torsten Jarnstam / SWE 111

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se