"Mäthelg i Västerås"

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2009-02-18 21:17
Kanonbra ordnat - att de som så önskar har möjlighet att åka till Västerås med våra "Finnar" och få hjälp med förändring av skrovvikt, montering av digital kompass, vägning, pendling m.m.
Vilka är det som nappar på erbjudandet och reser till Västerås?

Ps. Från Karlstad reser Ulf Bjuréus och undertecknad.

Vi syns i Västerås!
Seglarhälsningar
Torsten Jarnstam
Olof   2009-02-19 14:34
Jag planerarar att åka!
Hasse   2009-03-04 17:36
Tyvärr har jag inte möjlighet att komma men man kanske kan få önska sig något....
Skulle det vara möjligt att arrangera en inmätning dagarna före SM?
De flesta båtarna finns samlade i Uppsala, div prominenta finnjollegäster på besök(kanske tom en mätman?), etc.
Då har också de som är mer tveksamma (se bla. Christians och Johans inlägg under andra trådar)haft en halv säsong på sig att bilda sig en uppfattning om den nya kompassen.
Två inmätningstillfällen under samma säsong är kanske att önska sig allt för mycket men jag håller tummarna!
Sverker Härd  sverker.hard@hotmail.com 2009-03-05 09:39
Hej Hasse (Gustavsson antar jag?), ja det är en bra idé men det hänger nog på hur stort intresset är. Problemet är väl till stor del detsamma som tidigare dvs att vi i Sverige tydligen saknar både mätbehörighet (?) och utrustning. Finns väl två lösningar. Den ena är i princip densamma som Lasse L fixat i Västerås. Den andra är att vi tills SM skaffar oss denna kapaciteten. Men allt hänger på behovet (kan ju också finnas intresse från de utländska seglarna). Vill ni att vi tittar vidare på detta?

/s
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2009-03-06 21:50
Ja gör gärna det!
Blir det inmätning i Uppsala kommer jag att haka på då.
Anna och nytillkomna Carl (som väger i paritet med den gamla+nya kompassen tillsammans)
som ju föddes lite tidigt, gjorde det svårt för mig att ta mig till Västerås i helgen.
Finns alternativet kommer jag att ta det tillfället och tror en annan mig närstående kommer att resonera på samma sätt.
Så titta gärna på det!
/Christian
Sverker Härd   2009-03-07 21:44
Kan redan nu säga att intresset verkar svalt. Exempelvis har danskarna har löst detta på annat sätt. Men skulle det finnas behov går det säkert att ordna något liknande Lasses arrangemang. Guldstjärna åt Lasse för övrigt! Utöver att båten blev omvägd var det sanslöst trevligt och härliga semlor!

/s

Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2009-03-08 10:26
Vill med dessa rader tacka för en trevlig lördag i Västerås. Lasse, vill rikta ett speciellt tack till dig som ordnat denna mätmöjlighet för oss. Mycket bra ordnat! (ett extra tack till Lasse som även köpte semlor till hela gänget... Lasse du har ett varm hjärta som förstår vad ständigt hungriga Finnjolleseglare behöver).
Riktar också ett stort tack till Charles Tillander (Johans pappa) som upplät sina riggverkstadslokaler till oss, så att vi under bra förhållanden skulle kunna väga och svingtesta våra jollar.
Även ett stort tack till mätmannen Juri som rest ända från Estland för att hjälpa oss att mäta om våra jollar efter de nya mätreglerna!

Seglarhälsningar
Ulf och Torsten i Karlstad, som igår kväll vid 23-tiden hade lossat våra båtar och åter packat in dom i vår segelhall på KKF.


Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se