Redan många anmälda till SM i Uppsala.

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2009-01-04 23:03
Hej alla Finnjolleseglare - god fortsättning på nya året!
Är det någon fler än jag som lagt märke till att det redan i början av januari 2009 - är drygt 20 anmälda till Jubileums-SM:et i Uppsala?
Om jag inte räknat helt fel, så är det 24 anmälda alla redan. Det som är extra roligt är att det redan har anmält sig seglare från USA, Finland, England, Italien, Tyskland och Danmark.
Förhoppningsvis blir det många, många fler som anmäler sig och kanske det kan bli ett drygt 50-tal Finnjollar på startlinjen. Det vore fantastiskt kul om det blir så!
Det gäller nu att börja träna så fort det blir öppet vatten igen. Nu får man verkligen inte längre ligga på latsidan, om man vill vara med och fajtas i resultatlistan.
Så länge isen ligger här i Karlstad, får man hålla tillgodo med fysträning; styrketräning och konditionsträning, men så fort isen ger sig, så gäller det att nöta på i sin Finnjolle och få många, många timmar i båten innan det är dags för SM:et i min gamla födelse- och uppväxtstad Uppsala.
Ha de så gott - vi hörs!
Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad
Sverker  sverker.hard@hotmail.com 2009-01-08 12:21
Ja det ser positivt ut, men fortfarande saknas många svenskar på deltagarlistan, så har ni bestämt er för att vara med med ännu inte anmält er - gör gärna det. Ju fler namn på listan, desto större chans att utländska seglare bestämmer sig för att göra den långa resan till Uppsala. Positivt är också att några nya svenska namn är med och att det verkar bli bra uppslutning också från seglare med lite äldre båtar.

Flera utländska seglare har hört av sig till UKF med frågan om möjligheter att hyra båt under SM-helgen. Det behöver inte vara en toppbåt, men gärna Vanguard i gott skick eller nyare. Hör mycket gärna av er till mig om ni sitter på en hygglig finne eller två och redan nu vet att ni inte har möjlighet att delta i jubileumsregattan. Jag vet att också några svenska båtlösingar skulle vara intresserade av att hyra båt, också äldre båtar.

/s

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se