Finnjollesegling i Karlstad 16 nov.

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2008-11-16 21:57
Idag kunde Karlstadborna se fem Finnjollar kryssa och länsa utanför Jolleseglarna KKF:s klubbanläggning på Kanikenäset. Det var bröderna Christian och Christoffer Finnsgård, Jesper Åberg, Ulf Bjuréus och undertecknad, som trotsade nordlig frisk vind, regn och allmänt gråkallt novemberväder. Martin Pluto fanns också på vattnet med "stora ribben". Martin var säkerhetsbåt och la även ut rundningsmärken och agerade startfartyg.
Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad/SWE 111
Christian Finnsgård   2008-11-17 08:39
Stort tack för en underbar söndagsträningssegling.
Främst tack till Martin i Ribben, som hjälpte oss.
Vi märkte knappt dom små snöflingorna som träffade bilrutan på vägen hem.
Vaddå gråkallt?
Det är alltid sommar på insidan när man får segla!
/Christian
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2008-11-18 09:20
Ja somliga har det allt bra. I helgen kunde vi se skridskoåkare på årets SM vatten. Var det så länge sedan vi seglade?
Hasse   2008-11-18 12:00
Jag skulle nästa vilja säga att en del har det mer än bra, de är bortskämda ;-)\r\nStora ribben, säkerhetsbåt, startfartyg,....\r\nLåter som ett optimistläger!\r\nMin säkerhetsbåt når jag på 112. Orange rib som det står \"Brandkåren\" på.\r\nDet svåraste är att få fram mobilen utan att blöta ner den.\r\nMedan man väntar hinner man ta en kopp kaffe om inte termosen har sjunkit.....\r\n/Hasse
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2008-11-18 15:17
Hasse! Av ditt inlägg förstår jag att du har helt bedrövliga förhållande på Storsjön i Sandviken. Jag ser ingen annan lösning på detta...du får helt enkelt flytta till oss i Karlstad.
Jag lovar att vi ska ta väl hand om dig och snabbt slussa in dig i Karlstads Finnjollegemenskap och ordna så att även du får det bra och får möjlighet att segla i flock och uppleva "Optimistlägerkänslan".
Ps. Jag har flera extratermosar!
Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad/SWE 111

Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2008-12-01 06:05
Hasse i Sandviken - jag ber så mycket om ursäkt! Jag trodde att det var du som hade så bedrövliga förhållanden. Tänkte att det kan väl ändå inte stämma, för när vi seglade SM på Storsjön i augusti - då tyckte jag inte det verkade vara så illa. Visserligen var det oerhört vindfattigt, åtminstone på fredagen och lördagen, men det är ju en helt annan sak.
Eftersom det stod Hasse som avsändare på inlägget och det kom efter Johan Wijks inlägg, så tog jag för givet att det var du Hasse som berättade om en bedrövlig situation. Skönt att höra att Johan och du har det bra i Sandviken/Gävle!

Hasse i Örebro - då riktar jag mitt inlägg till dig istället! Det är ju inte så långt att flytta från Örebro till Karlstad!!!??? Det går ju dessutom att pendla till ditt jobb i Örebro...eller hur?
Hur som helst, är du hjärtligt välkommen att delta i Jolleseglarna KKF:s seglingar och du kan ju faktiskt ha båten liggande i Karlstad och bara slänga dig i bilen när du segla med oss.
Kanske något att fundera på!!!???
I dagsläget är vi 22 Finnjollar i Karlstad och några ytterligare är på gång...
Ps. Som sagt, jag har fler extratermosar.

Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad / SWE 111


Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se