Seglade igår!

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2008-11-10 05:53
Karlstad, söndag 9 november. Sol och förhållandevis varmt. Sydlig vind som pendlade i styrka mellan 5-8 m/s. Otroligt skönt träningspass med min nya Devoti. Den går som dröm. Det var femte gången jag satt i den. Var nog ute på vattnet en dryga timme.
Tränade bland annat stagvändningar. Fartträning på kryss. Tränade länsar och gippar. Slörade en del också, för att verkligen träna fart.
Det är en fantastik upplevelse att man vid snart 63 års ålder, fortfarande tar sig ner i jollen. Bara det gör mig lycklig. Det är en gåta att man så pass hyffsat ändå klarar att hålla sig upprätt. Att man sedan utpumpad även lyckas ta sig i land utan krascha nya båten är en ännu större gåta.
Hoppas ni andra också på ålderns höst får uppleva det jag upplever med mitt Finnjolleseglande.
Finns det överhuvudtaget någon annan aktivitet som slår Finnjollesegling?

Ps. I Uppsala var säkerligen gammelgubben Micke också ute och seglade!!!???

Ha de så gott - vi hörs!
Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad

Björn   2008-11-12 19:58
Att alla Masters är så flitiga, har inte seglat idag och inte igår heller, nu får jag ta mig själv i kragen. Kan ju inte få masterspö vad gäller seglingstimmar...
Har dock hört rykten om att du Torsten skall ha ett ruggigt rekord gällande seglingsdar på ett år!?

Häng hårt allesammans

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se