Vad nu då? FinnVasan???

Forum | Svara på detta inlägg
Stefan Fagerlund   2008-11-07 10:54
Nytt påhitt som berikar seglingslivet?!

Måste man ha ett par skidor med sig?
Och vad vallar man med? Uddevalla eller?

/Stefan


Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2008-11-08 19:52
Stefan, klurigt och bra inlägg!!!
FinnVasan - är ett nytt påhitt. Förmodligen en väldigt annorlunda och rolig aktivitet för oss Finnjolleseglare, som annars mest är vana vid att kryssa och länsa mellan bojar.
Hemma i Karlstad är det nog säkrast att förbereda sig med Tingvalla eller möjligen Edsvalla. För de Finnjolleseglare som bor i Uppsala/Stockholmsområdet, rekommenderas Solvalla. Gäller även boende i Södertälje.
Ps. Glöm bara inte solglasögonen.
Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad

Björn Allansson  bjorn@sailbjorn.se 2008-11-09 20:07
Tanken är att få ett härligt event när allt känns som bäst - mitt i sommaren. Sommartorka på tidningsredaktioner ökar möjligheten för publicitet åt Finnjollen, redan blivit lovad visst uppmärksammande.
Varför nöja sig med 45 minutersrace, på samma plats med samma vrid om och om igen, nu får vi inför varje etap en ny bana att segla, med nya förutsättnignar - Strålande!

Kan det bli bättre!?

PS. Jag kommer valla med GoGo-Fast ;p
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2008-11-11 22:27
Intressant utmaning Björn. Jag är tokig nog att hoppa på detta, räkna in mig! Hur e de tänkt med de olika sträckorna etc. Måste ju ta fram mitt gamla båtsportkort å förbereda lite. Å för övrigt så hittar jag inget fyndigt om valla...
Veine Jutmar  einaptit@hotmail.com 2008-11-12 14:35
Hej på Er alla igen !
är tillbaka i vallaboden. Skall bli kul att träffa Er igen och få lite spö.
Tanken med FinnVasan (idén föddes i Maubission-99)är att alla skall få se Västkusten och känna på salt vatten. Vi startar i Långedrag där även våra trailers ställs.
Sträckan Långdrag - Smögen är c:a 60 dist. Första dagen hamnar vi troligtvis på Kyrkesund. Där grillar vi och försöker sova.
Dag två seglar vi vidare till Smögen där regattamiddag väntar och bjudes på hos undertecknad(dryck inkl).
En dag består av flera transportsträckor och flera specialsträckor.
Efter varje transportsträcka sker uppsamling vid följebåten som meddelar nästa kryssboj och slörboj. Starten sker efter en finnjolle seglande på babordshalsar och mål mellan slörboj och följebåt. Specialsträckorna planeras efter väderförhållandena.Blir det många insjöseglare kan vi ju lägga banan nära land(simavstånd).
Segrare blir den Finn som vunnit mest specialsträckor och seglat transportensträckorna bäst.
Har Ni synpunkter så skriv ner det här så att vi kan förfina idéen.
Veine

Olof Lundqvist   2008-11-14 14:50
FinnVasan låter underbart och jag hoppas verkligen att jag kommer kunna vara med. Om jag kan vara med och om vi landar i Kyrkesund första kvällen kan jag dessutom nästan lova middag och logi (måste bara fråga mamma först :) (obs, min första smile i ett mail - blev det rätt?)) då det, så att säga, är lite hemmaplan för mig. En fråga: får man vara två i finnjollen under FinnVasan? Har två pojkar (7 och 4 år) som säkert skulle vilja vara med på i vart fall delar av de planderade sträckorna.

Mvh,

Olof
Veine J   2008-11-14 19:04
Alla seglare får aktuella inplastade sjökort för alla sträckor och silvertejp att fästa dom med i båten.
Olof - din mamma får alla råvaror till kvällsmat och frukost. Bäst så tror vi, för annars kan vi ju äta henne ur Huset!!. Tackar för Din och Mammas gästfrihet. Kul!! Ps var på Kyrkesund bor Ni. Ring gärna Björn eller Micke Brandt och berätta.
Mer news kommer.....


Björn Allansson  bjorn@sailbjorn.se 2008-11-17 14:43
Många har hört av sig och det anmälda intresset är stort inför seglingsäventyret, FinnVasan 2009! Nu öppnar anmälan, så alla som hört av sig, skicka iväg ett mail för att bekräfta er anmälan!

Anmälan görs på mail till bjorn@sailbjorn.se

Ange: namn, klubb samt segelnummer


Christer Ridderheim  christer.ridderheim@ridderheims.se 2009-02-23 15:24
Jo nog kommer jag ihåg när vi pratade om detta i Frankrike-99. När nu Finnjollen firar 60 och det åter är Masters i Frankrike så var jag tvungen att skaffa mig en finnjolle igen. Jag minns fortfarande de goda ostonen och de läckra vinerna och ser fram mot att få åka dit i år.Även Finnvasan kommer jag självklart att vara med i.
Christer Ridderheim.

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se