Sverige Cup i Karlstad 27-28 sept.

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2008-09-07 15:52
Hej alla Finnjolleseglare!
Här kommer en lägesbeskrivning från Karlstad och Jolleseglarna Karlstads Kanotförening.
Inför Sverige Cupen i Finnjolle i Karlstad, har undertecknad gjort en inventering och finner att det minst kommer att finnas 10-11 Finnjollar från Karlstad på startlinjen.Förhoppningsvis får vi ytterligare några Karlstads-Finnjollar på startlinjen - undertecknad jobbar hårt för att bemanna samtliga Finnjollar som finns i Karlstad.

Anmäl till dig till undertecknad så skickas anmälningsuppgifterna vidare till tävlingsanvarig.
Notera: Rorsmans namn, Segelnummer, Klubb, Mobilnummer och e-postadress. Betalning av startavgift görs vid incheckningen.

Ps. Tyvärr har vi ett tag haft vakans för funktionen webbredaktör, vilket gör att Jolleseglarnas hemsida inte varit uppdaterad på väldigt länge och vi har ej heller lagt ut inbjudan och seglingsföreskrifter för Sverige Cupen i Karlstad 27-28 september.

Välkomna till Karlstad!
Seglarhäslningar
Torsten Jarnstam, 070 - 371 16 12
Stefan Fagerlund   2008-09-08 09:43
Hej!
Självklart åker jag till Karlstad.
Anmälan är redan skickad så häng på nu allihop.

Vi ses!

/Stefan
Christian   2008-09-08 09:51
Strålande Torsten!

Jag kommer, men får vänta med anmälan till jag vet om jag seglar som Christian eller tittar på som Ludmilla.
En idé som Sverker tagit upp är att diskutera Sverigekupp och SM mer under nästa år och framöver.
Kanske vi kan diskutera det på KKF efter lördagens seglingar?
En idé till, Kan du Torsten inte bara lägga ut en lista på vilka som anmält sig här i Forumet bara, så att en någorlunda aktuell lista finnes här?
Jag lyfter ut ditt inlägg till första sidan och nyhet sektionen likaså.
/Christian
Björn Allansson  bjorn@sailbjorn.se 2008-09-08 10:59
Redan inbokat i kalendern
Vi syns där!
Olof Lundqvist   2008-09-08 16:30
Jag kommer också och seglar i Karlstad!

/ Olof
Sverker   2008-09-08 21:34
Jag är med i Karlstad. Och vill man vässa formen till Karlstad bör man vara med på UKF:s septemberregatta veckan innan den 21 sept.

/s
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2008-09-08 21:44
Idag tisdag 9/9 har vi anmälda (och de som kommer att anmäla sig) 18 Finnjolleseglare till Sverige Cupen i Karlstad 27-28 september:
Björn Allansson, Sverker Härd, Stefan Fagerlund, Olof Lundqvist, Christoffer Finnsgård, Torsten Jarnstam, Ulf Bjuréus, Per-Arne Salomonsson, Pär Friberg, Gert Pluto, Adam Pluto, Martin Pluto, Erik Åberg, Håkan Stööd, Kenneth Magnusson, Håkan Örtqvist, Hans Gustafsson/Örebro och Jan Svärd.
Ändå har Micke Brandt m.fl. från Uppsala ännu inte anmält sig, så vi kan förmodligen bli över 20 Finnjollar på startlinjen. Inte dåligt!
Kanske ytterligare någon som läser detta och lockas till lasta Finnjollen för deltagande den 27-28/9???
Torsten Jarnstam i Karlstad
Lars Maersk Hansen  larsmaersk@icloud.com 2008-09-09 12:42
Jag Kommer också
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2008-09-15 21:45
Jag är dessvärre på resa i Kanada denna helgen - hoppas på friska vindar å trevlig samvaro för Er. Ses vi i Saltis??
Sverker   2008-09-16 00:15
Det kommer UKF:are till Saltis, dock oklart vilka.

/s

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se