Vänersborg - vilka kommer?

Forum | Svara på detta inlägg
Olof Lundqvist  olof.lundqvist@hotmail.com 2008-08-27 10:47
Hej på er,

Tack för trevliga dagar i Sandviken.

Jag undrar vilka som kommer till Vänersborg och nästa sverigecup.

Mvh,

Olof
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2008-08-27 13:20
Du har börjat förhandlingarna?

Jag kommer bara mitt predikament är löst. Jag är numer vid gott mod, men inga besked ännu.
Var nere och la den lilla gummibåten på finntrailerns andra våning i Kullaviks hamn i morse.
Visserligen lite regnigt, men... 8m/s SV och härliga vågor in till piren.
Det blir jag sugen av!

Det är väl så det blir i Vänersborg?

/Christian
Sverker   2008-08-27 19:12
Jag kommer och hoppas på varierande vindar typ 3,25-3,50 msek.

/s
Olof   2008-08-28 08:10
Det är långt ifrån klart att jag kan åka men jag hoppas. Hur är det med resten av uppsalagänget och karlstad och sandviken, örebros och södertäljekanalens stoltheter?
Hasse   2008-08-28 08:21
Vågar inte ta upp förhandlingarna så tidigt efter SM....
Stannar hemma, slickar såren och laddar för Karlstad!
(Appropå sår. Hur fa.. kan man få blånaglar av att segla?
Det är dags att Ecco eller Birkenstock ta fram ett par fotriktiga våtskor!)
Björn Allansson  bjorn@sailbjorn.se 2008-08-28 19:33
Vet att jag kommer finnas på startlinjen, så också Janne Florén och Torsten Jarnstam. Men ganska närvös kommer jag allt bli om det blåser runt 1-2 m/s, Sverker var en riktig kanonkula upp i Sandviken!

Ha det fint och övertala nu era damer att få åka iväg och leka!
Sverker   2008-08-28 22:26
Jag gick sanslöst fort åt fel håll. Hur bra är det?

/s
Christian   2008-09-01 07:37
Olof,

Jag gissar att chansen att du kommer ökat de senaste dagarna.................

/Christian (och än så länge fortfarande -Ludmilla)
Sverker   2008-09-06 18:24
Var ju rätt sparsamt med deltagandet. Vi tre som var där tyckte inte det var värt att packa upp båtarna med så få deltagare. Åkte hem.
Olof   2008-09-07 08:35
Fy, vad trist!

Så kan vi inte ha det. Vi måste ivf ha hyfsad koll på deltagarlista inför tävlingarna. Om inte arrangören svarar för en sådan får vi ordna en egen här på forumet.

Tråden ovan är klart otillräcklig så kollen inför tävlingarna måste vara tydligare.

Vad tycker ni?

Borde ha det på plats redan till Karlstad. Kommer arrangerande klubben att publicera en uppdaterad deltagarlista på sin hemsida? Behöver vi göra en egen här på forumet?

/ Olof
Christian   2008-09-07 08:59
Ohhh, det sved Sverker.
Ludmilla är avundsjuk, men lider med er.

Utmärkt idé Olof med lista både hos arrangör och här.
Som IT användare kan man ju alltid säga "det borde inte vara så svårt att fixa något så uppenbart enkelt".
Men det borde väl vara så att arrangören kan ha en lista över anmälda och vi fixa en länk till den här på hemsidan.

Vi får bolla till Torsten och Christofer att fixa fixa det redan till KKF's regatta.

Men, vi måste också ta oss i kragen och bli bättre på att anmäla oss och att alla lokala tex UKF och KKF seglare vet om att deltagarantalet på regattorna kommer att påverkas av att dom lokala seglarna anmäler sig i tid.

/Christian
Svker   2008-09-07 14:06
Karlstad känns tryggt. Där finns en flotta med både bredd och spets. Samma med Uppsala. Och SM drar deltagare oavsett var det går. Men vi bör verkligen fundera på var vi lägger sverigecuptävlingarna därutöver. Kanske läge att dubblera Karlstad nästa år? Uppsala dubbleras automatiskt eftersom SM går i Ua. Danska är given eftersom det garanterat är värt resan till ett bra startfält. Men TFO?

Tills vi har flottor på annat håll kanske det bästa är att dubblera Karlstad och Uppsala, ha kvar danska samt se till att SM går på annan ort än Ua och K-d. Då har vi sex säkra seglingar. Dessutom inkludera en juniorklass, mastersklass (50+) och liknande veteranbåtsklass i serien.

Ett alternativ till Kullavik SM 2010 är Getskär och samarrangemang med ok-gänget.

Ludmilla, härliga bilder! Och jag gillar dina kommentarer til filmen \"det där skulle jag kalla pumpning...\" ang målgången i andra racet.
Christian   2008-09-08 09:46
Någon var ju tvungen att säga något om pumpningen, jag kunde ju åtminstone spela in det på film...

Mycket intressanta idéer Sverker. Jag tror att vi skall bygga vidare på det.
Tanken med samarr. med andra klasser vid seglingar på "kreativa" ställen skall vi nog ta fasta på.

Informellt snack om detta på lördag efter seglingarna i Karlstad?

/Christian

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se