Varför är det så segt i forumet?

Forum | Svara på detta inlägg
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2005-02-09 12:49
Varför är det så lite inlägg/fart i forumet?
Är det för krångligt med rubriker?
Skall vi göra som danskarnas forum, där där inläggen läggs in efter varandra?
Skall vi visa de senaste inläggen på första-sidan?
Skall vi ha en sökfunktion?
Vad kan vi göra bättre?
Vad är dåligt, vad är bra?

Vädra ut era åsikter!
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2005-02-11 08:56
Kan man misstänka att inte så många tittar i forumet? Nu är det 2 dagar sedan jag skrev inlägget och ingen har svarat...
Stefan Fagerlund   2005-02-11 10:25
Hej!
Tyvärr är det nog bara ett kvitto på att det avtagande intresset på kappseglingsbanorna även gäller klassen i allmänhet.
Dessutom har vi just nu lite lågsäsong, som bekant, och det gör ju inte saken bättre.
Jag tycker att det är bra med rubrikindelningen som vi har för då blir det lite struktur på de olika inläggen.
Information från förbundet verkar danskarna lägga ut på sitt forum medan vi har sådan information på förstasidan. Det kan göra att vi får ut nyheterna lite senare, som t ex att VM är flyttat och nu kommer att krocka med NM, som i sin tur måste flyttas. Detta kan läsas på det danska forumet men inte på vår hemsida!?
Ja, ja, vi får väl se till att rycka upp oss allihop och göra vår hemsida lite mer levande framöver.
Kanske lite info från våra toppseglare som är ute i världen?

/Stefan SWE 734
Petter Ivarsson   2005-02-11 11:21
Tack för synpunkterna! Lågsäsong, det är sant Stefan. Avtagande intresse, möjligt men tråkigt som alltid.

Kul att du gillar rubrikindelningen, jag anser också att den ger en nödvändig struktur. Utan den blir forumet mer ett klotterplank där det blir svårt för tex vissa att få svar på specifika frågor.

Det här med att Danskarna är snabba med info får vi skämmas över lite. Det finns funktioner för att snabbt slänga ut info men vi borde rycka upp oss och uppdatera oftare. Som det är nu så gör Johan det mesta av det jobbet men det vore kanske bra om om vi blir flera som kan ta ansvar för det.

Det är alltid svårt att bestämma var och hur man skall publicera infon. Ändringar av typen flyttade regattor anser jag är så viktiga att de skall synas på första-sidan. Man kan inte förvänta sig att folk skall behöva gräva ner sig i olika avdelningar på hemsidan för att hitta sådan viktig info.
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2005-02-11 15:14
Jag kan inte hålla med om att danskarna normalt är snabbare än vi med uppdateringar på hemsidor. Att vissa nyheter dyker upp snabbare på deras kan bero på olika saker. Att detta med gold cup INTE komit in på vår sida ännu beror på att jag haft modemstrul hemma. Dock så är de "drabbade" meddelade 2 timmar efter att jag själv fick informationen.

Jag tycker att vi måste testa ett annat upplägg på forumet pga att vi normalt haft väldigt få inlägg och jag kanpersonligen tycka att det blir lite överarbetat många gånger då man ska rubricera inlägg samt att det är helt hopplöst att följa diskussioner som pågått under en längre tid....de är besvärligt att se nya inlägg. Jag gillar danskarna forum.
Petter Ivarsson   2005-02-12 20:18
Inte bra att det känns som överjobb med rubriker. Det skall kännas intuivt och roligt att använda forumet.

Skulle man kunna kombinera rubrikindelningen och danskarnas sätt? Tex automatiskt skapa rubrikerna utifrån de första 30 tecknen i texten och sedan som default visa som danskarna med inläggen efter varandra. Att dem som vill kan få se en version med rubrikerna?

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se