ATEN 2004

Forum | Svara på detta inlägg
Kristian Åderman  aderman@zeta.telenordia.se 2004-06-02 20:32
Jag fick ett samtal från Björn Johansson idag. Han hade precis varit på möte med SOK (Sveriges Olympiska Kommitté) och fått veta att Sveriges inte kommer att skicka någon Finnjolle till OS i Aten. Man har inte för avsikt att utnyttja vår nationsplats. Beslutet togs idag, den 2 Juni. Björn har bett dem att vänta med beslut till efter Kielerwoche, men det verkar inte som de bryr sig. Björn trodde att om inget annat land fått platsen och nån svensk kommer minst topp 5 eller helst vinner i Kiel, kanske det finns en chans. Det är så illa det ser ut. Jag vet inte vad jag ska göra, men det är ju katastrof, att Sverige inte skulle skicka en Finnjolle till OS? Jag sitter bara och gapar, SOK i Stockholm känns så avlägset och jag vet inte vem som har satt policyn för; hur, varför och vem som får åka.... Om nån känner nån som har en SCUD-missil så ring mig (0709-740214)!
SNYFT!!! Men man har ju i alla fall chans på SM! om danskarna är i Aten ;)

Dags att börja äta ris annars

//Kristian Åderman
PS. OLOF!!! Du bor i Malmö... vet du var det är bra och bo på SM? har inte nånstans att bo ännu... om du vet nåt direkt kan du väl skriva här eller ringa (scud-numret) DS.


Per Eric Nilson  per.nilson@comhem.se 2004-06-02 21:38
Det här är ju rent förbaskat. Vad jag egentligen skulle vilja skriva passar sig tyvärr inte för att publicera på Internet.
Stefan Nilsson   2004-06-03 08:53
Jag håller med Per!
Vad som ligger till grund för detta beslut vet jag inte men om kravet är att en Finnjolleseglare (eller seglare i allmänhet) bara får åka till OS om de är solklara aspiranter på medalj så borde samma regler gälla samtliga idrotter och grenar.
Om så vore fallet skulle den svenska OS-truppen inte bli så stor och SOK skulle kunna spara in en massa slantar på alla deltagare som verkar vara
"nöjda" med att komma till semifinal i respektive grenar.
Det här borde SSF och Finnjolleförbundet kunna påverka! Om viljan att få med en deltagare i Finnjolle verkligen finns....
Olof Lundqvist  olof.lundqvist@hotmail.com 2004-06-03 09:42
Hej

Angående boende i Malmö.

Jag (alltså det är inte jag som är gravid utan min kära Anna) väntar barn när som helst (beräknad nedkomst imorgon). Därför är det inte helt säkert att jag kan vara med och segla på SM, men jag hoppas det funkar. Eftersom vi förhoppningsvis har en liten nyfödd hemma under SM:et kan jag inte erbjuda någon logi hemma hos oss i Skanör (i vanliga fall hade alla finnjolleseglare varit hjärligt välkomna att bo över). Vad gäller annat boende är jag rädd att jag har ganska dålig koll men det brukar vara många som kampar bakom häcken vid MSS. Det finns tillgång till omklädningsrum, dusch, toalett och bastu för både damer och herrar i klubbhuset.

Nu hoppas jag det blir en tur till BB snart - börjar bli trött på att vänta.

/ Olof
Petter Ivarsson   2004-06-08 15:16
Det låter som ett dåligt aprilskämt. Om detta genomförs blir det en skamfläck i svensk seglings historia. Är det någon som försöker påverka beslutet eller knyter vi bara näven i fickan?

//Petter
Nyfiken   2004-07-07 12:37
Det vore intressant att veta vem som beslutar om vem som skall få åka till Athen. Jag kan bara se baserat på resultaten så skulle det inte varit samma person som åker till OS.

Nicke Nyfiken
Maria Niklasson  maria@systemskylt.se 2004-07-08 10:32
Nicke Nyfiken

Svenska Seglarförbundet nominerar OS-seglare till Svenska Olympiskakommittén, som
har sista ordet i frågan eftersom de betalar.
På Svenska Seglarförbundets hemsida www.svensksegling.se kan du läsa
förbundskapten Björn Johanssons motivering till nomineringen.

//Maria

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se