OS-SM 2005

Forum | Svara på detta inlägg
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2004-04-01 09:52
Vänner!
Per Ulander har hört av sig lite beträffande OS-SM 2005. Hur ställer vi oss till denna typen av arrangemang. Jag vet att det finns en del åsikter om detta. Ska vi bara följa med eller skall vi försöka gå en egen väg i detta?
Vi måste lämna någon form av preliminärsvar under April så snälla, kom med synpunkter. Om ni inte vill att Era synpunkter skall vara offentliga, maila mig.

/Johan
Anders Nilsson  nilz@yahoo.com 2004-04-01 15:01
Tycker det vore trevligt om vi kunde segla ett SM i Kalmar. Både för att ge de som kommer med till EM en intressant tävling på mästerskapsområdet men också för att ge arrangörerna en möjlighet att slipa formen och lära känna klassen. Om vi vill ha fler båtar vore idealet att segla SM helgen innan EM. Frågan är bara om arrangörerna orkar med två så "stora" tävlingar på kort tid.
Tycker i allmänhet att ett gemensamt SM är en intressant tanke, men jag anser att det räcker med vart 3e eller vart 4e år. Både med tanke på bredd och elit och kanske främst alla mindre klubbar som annars aldrig får möjlighet att arrangera ett SM i en OS- klass.

Anders
Richard (DEN 18)  berg-lar@post5.tele.dk 2004-04-20 16:52
Hej


Jeg syntes det vil være vældig fint med SM samme sted som EM, men at holde det 2 uger efter hinanden er nok mere end de fleste kan "få lov" til på hjemmefronten.

Hvorfor ikke afholde SM i juni som iår, og så EM i August

Så skal vi i Danmark prøve at flytte DM til september, så vi får noget blæsevejr, i modsætning til de normale letvejrs stævner i august.

Richard

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se