Skall vi ta bort gästboken?

Forum | Svara på detta inlägg
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2002-05-25 04:00
Det har kommit förslag om att ta bot gästboken och använda forumet för all slags diskussion, meddelanden mm.
-Anledningarna är flera:
* Det har vid flera tillfällen blivit missförstånd där diskussioner hamnat i gästboken och annonser i forumet. Detta har gett mig en massa merjobb för att flytta inläggen rätt och kontakta personen i fråga. Det krånglar till det med "två" forum. Folk vet helt enkelt inte var de skall placera sina kommentarer då det finns två möjligheter.
* En "vinst" är att vi får ett aktivare forum där all diskussion, meddelanden och besöksklotter hamnar i samma kanal.
* Man behöver inte kolla på två ställen för att se om det kommit nåt nytt att läsa.
* En gästbok har en negativ klang, många tittar inte i en sån eftersom gästböcker oftast innehåller allmänt klotter av ointresse.

Om en nedläggning blir aktuell flyttas givetvis inläggen i gästbken över till forumet. Jag tycker det är en utmärkt ide att flytta över gästboksinläggen till forumet, skrota gästboken och göra mer reklam för forumet. Så, tyck nu till alla som läser detta, och gör det här i forumet. Vad har ni för åsikt?

Ha en skön segelsommar tycker webmaster Petter
Bengt Wernersson  bengt.wernersson@rutgerson.se 2002-05-27 08:42
Absolut. Mindre rörigt och mera aktivitet i forumet!
Mats Enblom   2002-05-27 13:05
Hej Petter

Jag tycker också att det är en god idé att skippa gästboken. Det ger en klart bättre överblick om man har allt på ett och samma ställe.
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2002-05-30 08:09
Jag tror oxå att en av anledningarna till varken forum eller gästboken är frekvent anvnända är av anledningarna Petter pekar på. Så min åsikt är, ett Forum räcker.
Maria Niklasson  maria@systemskylt.se 2002-05-31 09:52
Det är en bra idé att minska risken för missförstånd och att öka
tillgängligheten. Ett aktivt forum, gör ju besöken på hemsidan mer
intressanta. Jag stöder Petters förslag.
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2002-06-05 15:04
Varför inte rösta om denna fråga på årsmötet i Gottskär på SM?

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se