Inbjudan till sommarseglingar

Forum | Svara på detta inlägg
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2002-03-20 09:53
Johan har skrivit och frågat om seglingarna i sommar. Jag kommer inte att segla i Marstrand, men jag vill istället puffa för ett par andra seglingar. Dels till Kullaviksdagen den 30:e juni och ONeil archipilago race, som också går i Kullavik den 4 aug. I båda har vi i år blivit omnända som inbjudna klasser efter 2 års deltagande i Kullaviksdagen. Jag vet att vårt deltagande har varit mycket uppskattat av alla så lägg gärna in dessa seglingar i era kalendrar. Alla Finnjolleseglare med respektive kommer att bjudas in på grillning på min altan efteråt...
Sen har jag en segling till jag skulle vilja ha konkurrens på. Söndagen den 21:e har vi i min moderklubb Stora Stenars SS på Hamburgö, Bohuslän, vår årliga högsommarregatta. Vi brukar bli ca 30 laser, och 25 optimister och ibland ett par E-jollar. Det skulle vara kul om vi kunde bli ett par Finnjollar. Jag lovar spektakulära seglingar (3 planerade) och perfekt miljö. Jag hade tänkt att kunna erbjuda de som ville komma övernattning i stora båten men den kommer tyvärr att vara uthyrd då. Men till alla som kommer finns det båtplats, campingplats, tältplats och ev sängplats hos mig beroende på hur många släktingar som kommer till oss.
För att fixa till detta vill jag dock ha en förhandsanmälan till mig så att jag vet om vi blir en egen klass på regattan. För de som vill komma och segla även på lördagen så går även det bra, om intresse finns så kommer min bror att fixa banor åt oss att träna på.
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2002-03-27 08:24
Låter ju bra detta Christian. I vår kappseglingskalender på nätet finns både Kullviksdagen och ONeil regattan med. Håller oxå med om att när vi finns omnämnda i inbjudan finns det ju ytterligare en anledning till deltagande. Hamburgö e ju fint, räkna in mej om nu det inte blir kollisioner med något.


Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se