Ska vi ändra datum för NM??

Forum | Svara på detta inlägg
Maria Niklasson  maria@systemkylt.se 2002-01-23 13:38
NM i finnjolle ska enligt planen seglas den 9-11 augusti 2002, i
Träslövsläge. Nu är det så att för-OS seglas i Aten den 11-23
augusti och det innebär att ett antal seglare måste välja mellan
NM och för-OS. Som arrangör vill vi ju att så många som möjligt av
finnjolleseglarna ska ha möjlighet att komma och därför föresår vi
att NM flyttas till den 6-8 september 2002. Vad tycker ni? Jag skulle
uppskatta att få era synpunkter.
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2002-01-23 19:29
En utmärkt idé. Om vi vill att vi skall få större uppmärksamhet för vår klass, måste vi se till att kunna locka dom bästa seglarna till våra mästerskap. Jag tror också det är viktigt för att vi skall kunna få den uppbackning som vi vill ha från förbundet och sportchefer inför framtiden, både som tävlig och om det skall vara en del av våra kval.
Sen ser jag gärna att det flyttas till den 6-8 september då nuvarande tid krockar med Starbåts VM...
Bengt Wernersson  bengt.wernersson@rutgerson.se 2002-01-24 08:08
Jag tycker ochså det är helt OK att flytta NM om arrangören har möjlighet och det nya datumet inte krockar med någon annan regatta. Ända nackdelen skulle väl vara att det kan bli lite kallare att tälta. Jag vill även passa på att fråga om det är någon som har en blixtsnabb Vanguard till salu? Kontakta gärna mig i så fall.
Moses DEN-6  kroelleboelle@hotmail.com 2002-01-28 16:35
På vejne af de danske finnjolle-sejlere vil jeg gøre opmærksom på at det er en dårlig ide at flytte stævnet, da det så ville falde sammen med Eurolymp-stævnet Austran Lakes Week. Eurolymp stævner ligger fast flere år ud i fremtiden så det er let ikke at ramme de stævner når man planlægger sin kalender.
Erfaringen viser at efter august måned falder interessen og langt færere sejler stævner.
NM i august er perfekt da det ligger to uger før DM.

Venligst Moses DEN-6
Bengt  bengt.wernersson@rutgerson.se 2002-02-07 08:12
Hur många danskar planerar att delta på Eurolympregattan i Österrike?
Per Nilson  per.nilson@telia.com 2002-02-07 21:12
Jag och Micke Brandt tycker inte att vi ska ändra datum för NM. Vi tror att det blir färre deltagare om det läggs på höstkanten. Det går att lägga in en kompensation i kvalsystemet så att de (den), som inte är med på regattan pga en annan regatta, får tillgodoräkna sig t ex genomsnittsplacering på övriga kvalregattor.
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2002-02-07 21:47
Personligen så tycker jag att vi skall köra Nm på det utlysta datumet. Ser vi PR-mässigt så är jag övertygad om att det är oslagbart att segla vårt NM samtidigt som 606-orna seglar sitt internationella SM, vilket troligtvis bör det locka minst 75 båtar, dvs cirka 200 seglare. Den sociala biten (dvs mackor, öl å ljugarbänk) är ju oxå en väldigt viktig del för många. Ihop med 606-orna kommer det med största sannolikhet att bli väldigt bra arrangeman i land. Avslutningvis tror jag att segla andra helgen i augusti känns mer lockande för de flesta än att segla i september.

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se