Flyttankar till äldre Finn

Forum | Svara på detta inlägg
Peter  varvet@ssk-sthlm.nu 2002-01-11 13:36
Kan någon tipsa om var man kan få tag på nya alt. bättre beg flyttankar till en Finnjolle i trä? Vanliga Optimisttankar räcker väl inte, eller? Tacksam för alla tips!

Mvh.
Peter
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2002-01-14 03:54
Jag har med framgång använt Optimisttankar till Finnjollen. Både den kraftigare sorten och de mer enkla som man köper på Watski-butikerna. Det finns en jolle-tillbehörs-butik neråt Göteborg som är mycket välsorterad. Glömt namet men det borde inte vara något större problem för dem är kända.
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2002-01-15 10:29
Butiken i Göteborg torde vara Båths, som ligger nere i Fiskebäck på Hälleflundragatan. Dom kan garanterat hjälpa dig med flyttankar till din Finnjolle, jag skulle gissa att dom kan ordna både Optimist och större tankar. Dom finns på telefon 031-295912. Ann-Britt och Ckrister lever för att serva sådana galningar som oss, som tänker på segling i mitten av januari!
Hoppas vi får se din finn flytande på någon segling i sommar!
Peter  varvet@ssk-sthlm.nu 2002-01-17 17:33
Hej! Tack för era svar! Jag ska kontakta Båths. Vet någon om dom har någon hemsida?
Passar på att släbga ut en fråga till: Någon som kan tänkas ha en travare till röret som utgör skotskenan på äldre jollar? Jag vet att det är en omordern lösning, men jag vill försöka hålla min gamla jolle så nära orginalutförande som möjligt.
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2002-01-18 09:48
Jag vet att att jag rivit ut minst två sådana skenor när jag var aktiv på UKF. De hamnade då i verkstaden. Jag föreslår att du kontaktar Mikael Brandt, han kan nog veta om det finns såna kvar. Hans adress hittar du under fliken adresser.

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se