GKSS OCR och Sverigecup 1 - Många anmälda

Forum | Svara på detta inlägg
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2011-04-20 10:23
Såg till min glädje att det just nu är 13 finnseglare anmälda till Långedrag och Sverigecup 1. Jag vill bara skicka en lite påminnelse om att anmälningstiden går ut den 26/4 så ni som har bestämt er...in med anmälan!
Vi ses å de ska bli skoj
/Johan
Christian   2011-04-20 23:02
Håller med Johan!
Rapport från GKSS idag, 17 grader och fantastisk solnedgång med stiltje efter en avtagande sjöbris...
Precis som det kommer att vara tävlingshelgen!
Kul att så många är anmälda, men vi vill vara fler!
Från insider-källor vet jag att det går att efteranmäla sig men att det kommer att kosta, så se till tt vi anmäler oss i tid.
Klassen har redan omnämnts som ett föredöme för att vi faktiskt var ute i god tid och anmälde oss tidigt.

Välkomna!

/Christian (och GKSS)
Bengt Strömberg  bengt-stromberg@live.se 2011-04-22 21:47
Hej gubbar.
Jag har tyvärr blivit änkeman 1/ 4. Min Kerstin blev akut sjuk under SM i Skanör 2010.
Det visade sig att det var en obotlig cancer som inte gick att bota.Det har varit en hemsk tid.
Jag skall försöka att segla i Uppsala tänkte jag.

Hälsningar Beng Strömberg SWE 44
Christian   2011-04-24 00:46
Bengt,
Mycket tråkigt att höra, det är svårt för oss andra att erbjuda något annat än vårt deltagande, hur lite det än hjälper.
När du känner dig redo, så är du hjärtligt välkommen tillbaka till gänget.
/Christian
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2011-04-30 10:50
Hej alla Finnjolleseglare!
Nu är det bara en vecka kvar tills vi efter den långa och tuffa vintern "åter får mäta krafterna med varandra" - Sverige Cup nr 1 i Långedrag.
Som anmälningsläget ser ut idag, är det 14 anmälda. Jättekul att så många kommer till GKSS Olympic Regatta 7-8 maj!

Ps. Bengt, du är hjärtligt välkommen till Sverige Cup nr 2 i Uppsala i juni. Vi syns då!

Seglarhälsningar
Torsten Jarnstam / SWE 111
Ordförande
Christian   2011-04-30 19:52
Var till och med uppe i 16 redan i onsdags...
Vi växer.
Idag var det sju finnjollar riggade i och med att jag kom dit med min!
/Christian

Henrik Rydell   2011-05-06 09:34
Hej seglarvänner! Till min stora besvikelse tvingas jag stanna hemma pga sjukdom. Med tanke på vädret ser det ut som att ni får en kanonhelg i Långedrag. Segla vackert. Vi ses i Uppsala.
Hälsningar,
Henrik

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se