Förstärka Sv. Finnjolleförbundets kassa...!

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2010-10-22 09:05
Hej alla Finnjolleseglare i Sverige!
För att kunna utveckla Svensk Finnjollesegling, behöver vi stärka upp ekonomin.

Varför detta då?
Som jag ser det, behöver vi utöver medlemsavgifterna som till stor del går till IFA, Internationella Finnjolleförbundet (köpa VM- och EM-platser) behöver vi förstärka förbundskassan med andra pengar.

Vi behöver ekonomiskt svängutrymme för att kunna ta fram informationsmaterial om Finnjollen och Svenska Finnjolleförbundet, ta fram profilkläder, ordna träningsinsatser m.m. Listan på saker vi har behov att göra, kan säkerligen göras mycket längre... men låt oss börja där.

Därför vill jag ställa frågan till dig - kan du tänka dig att ingå i Svenska Finnjolleförbundets "sponsorgrupp"?

"Sponsorgruppen" föreslår jag ska börja arbeta med denna mycket viktiga och betydelsefulla sak för att vi ska kunna utveckla Svensk Finnjollesegling.

Jag är övertygad att med rätt upplägg, så finns det företag som kan tänka sig arbeta tillsammans med de företag, som kan tänka sig att bli samarbetspartner med Svenska Finnjolleförbundet!

Vi får inte glömma bort en sak... Finnjollen är faktiskt en OS-klass och marknadsvädet är mycket högt!

Ps. Hör gärna av dig till mig, så jag får förklara hur jag tänker runt detta!

Seglarhälsningar
Torsten Jarnstam / SWE 111
Ordförande
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2010-11-18 15:02
Profilering av Finnjollen!
För att vi ska kunna utveckla Svensk Finnjollesegling. Måste vi synas mer. En gammal devis... syns vi inte - finns vi inte!

Varför är det då så viktigt att synas.
Jo, för att bland annat kunna få massmedial uppmärksamhet och för att få fler att få upp ögonen för Finnjollen och börja segla den olympiska enmansjollen.

Som jag ser det är det oerhört viktigt att vi skapar ekonomi (kalla det extra-pengar) för att få råd att kunna marknadsföra Finnjollen och Svensk Finnjollesegling.

I första läget måste vi arbeta för att skapa ekonomi för att få fram profilkläder och informationsmaterial.
Men det är inte fel om vi också fick ekonomisk möjligthet att kunna delta på båtmässor och liknande forum o.s.v.

Därför måste vi på något sätt få tag på samarbetsparter (en eller flera) som kan hjälpa oss att få fram profilkläder och informationsmaterial för Finnjolleklassen.

Vem eller vilka känner sig manade att ta på sig denna tuffa uppgift?

Har du frågor och funderingar eller rent av idéer och förslag runt detta, vore jag tacksam om du tog kontakt med mig!

Seglarhälsningar
Torsten Jarnstam
Ordförande
070 - 371 16 12

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se