Hjälp med nummer

Forum | Svara på detta inlägg
Gustav Wallheden  gustavwallheden@hotmail.com 2010-07-20 22:07
Jag har ett litet probelm. Jag köpte en båt 2004 som var tillverkad i krysslimmad faner och som var tillverkad i England någon gång 1960 talet. Jag lade in mina uppgifter i båtregistret men dessa tycks ha fallit ur och jag kan inte komma ihåg båtnumret. Finns det någon möjlighet att kontrollera i någon form av arkiv på denna hemsida? Ägaren före mig hette Peter och hade även han lagt in uppgifter på båten.

Stort tack på Förhand
Gustav
Petter Ivarsson   2010-07-22 00:35
Tyvärr hade webbhotellet en krasch på servern för några år sen och backup fanns ej varför ett antal båtar + ägarbyten försvann. Det finns inget speciellt arkiv men jag forskade lite. Du finns kvar i databasen som ägare och Ägarbytet 2004 stämmer perfekt. Dock är länken till båten mycket riktigt bruten. Jag gjorde en sökning på Peter nu i båttregistret och undrar om det inte skulle kunna vara båt 133 med förra ägaren Peter Hallinder? Låter det bekant? Annars kan du söka själv på "Peter" och klicka igenom den listan av båtar som dyker upp för att lista ut vilken båt det kan vara. Prova och återkom!
Gustav Wallheden  gustavwallheden@hotmail.com 2010-08-03 22:22
Denne Peter som jag köpte båten av var hamnkapten eller liknande vid uppläggningsplatsen vid Ulvsunda slott, lilla båtgränd tror jag klubbhuset låg på. Han hade en skärgårdskryssare. Jag fick för mig att numret till båten var något högre än 133. Vet att den skall vara byggd i GB. Jag sparade annonsen som jag köpte båten på men hans telefonnummer finns inte längre kvar. Jag är tacksam för all hjälp som går att få i detta. Det vore synd att behöva mäta om båten då den har ett ganska lågt nummer. Jag har sökt på alla Peter men utan lyckat resultat.

Gustav

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se