Forum-spam

Forum | Svara på detta inlägg
Calle C   2007-02-25 20:18
Hej
För att bli kvitt detta som bara ökar på varje fora bör det vara en registrering av användare av forumet.

Vad jag vet från andra fora, blir det bara bättre när så sker.

Jag har oxå fått börja hugga för att hålla värmen.
Petter Ivarsson   2007-03-01 20:45
Ja, det kanske är den enda lösningen, jag skall kolla om man inte kan slippa skräpet på nåt annat sätt för jag vet att många drar sig för att skriva om man måste regga sig först.
Hasse   2007-03-02 07:30
Försök att undvika registrering i det längsta!
Vet av egen erfarenhet att man inte skriver något då, i varje fall inte som ny och nyfiken på klassen.
Är fortfarande lite förb.. på OK-förbundet....
Hur kul är det att bara få se startsidan när man vill veta mer om båten och klassförbundet?
Calle C   2007-03-02 10:24
Petter
Jag har skrivit ett par år på sailguide.com.
Den sajten har utsatts för attacker många gånger och det är så förbaskat tråkigt.
Till sist, för ett par månader sedan infördes registrerings krav. Det blev ett lyft för hela forumet.
Regitreringskrav innebär inte att en gäst inte skall kunna läsa eller söka på forumet, däremot kan en gäst inte posta svar eller starta en tråd.
De fora som inte har några problem kräver registrering.
Petter Ivarsson   2007-03-09 17:00
Okej, jag har inte tagit tag i saken men tänker kolla om man inte kan generera unika id:n eller nåt istället för reggning. Återkommer när jag tagit mig tid :)
Petter Ivarsson   2007-03-29 21:30
Nu har jag gjort ett enkelt filter mot spam och det får ligga ute några dagar för att se om det funkar. Om det inte gör det så har jag hittat ett mer mer avancerat. Sk Captcha som automaiskt genererar nya lösenord.
Petter Ivarsson   2007-03-31 22:11
Nu har filtret legat ute några dagar och inget spam har nu trillat in på forumet, adresserna eller annonserna. Vi får hoppas det fotrsätter lika bra för nu åker jag på skidsemester en vecka :)
Petter Ivarsson   2007-04-04 20:21
Å nu har spamfiltret legat ute en vecka och det verkar funka bra. Alltså kär vi på detta tycker eller är det nån som tycker att registering tillför viktig funktionalitet som vi inte kan vara utan?

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se