Ny domän och webbhotell, tyck till!

Forum | Svara på detta inlägg
Petter Ivarsson   2007-01-23 20:40
Jag har börjat undersöka möjligheterna att flytta finnjolle till billigare webhotell. Jag har provat ett under 2 år som varit prisvärt och utvärderar nu 2 andra. Priset för dessa är ungefär en tredjedel mot nuvarande och har mycket mer lagringsutrymme. Min ide är dessutom att vi samtidigt byter till den naturligare och billigare domänen .se så den nya adressen skulle bli "finnjolle.se". Eftersom vi har betalt nuvarande server och nu-domänen till oktober skulle vi kunna byta i vår och dem som kommer till finnjolle.nu har ett halvår på sig att uppdatera sina bokmärken.

Vad säger ni om det?
Björn Allansson  bjorn@sailbjorn.se 2007-01-23 22:20
Tycker det låter kalas. mer utrymme, mindre kostnad och.se istället verkar så logiskt det kan bli
Calle C   2007-03-06 13:03
Instämmer, kolla bara så att php fungerar.
Petter Ivarsson   2007-03-13 14:39
Jo, jag skall givetvis kolla att PHP funkar. Vi kommer att köpa finnjolle.se under våren och flyttar sen hemsidan. finnjolle.nu kommer att vara uppe till det är dags att betala det gamla webbhotellet i Augusti.
Petter Ivarsson   2007-07-06 21:13
Nu var det klart med flytt av domän, databas och filer. Årskostnaden som den ser ut nu är c:a 300 kronor. Leverantören är web10.se

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se