Sola cup i Karlstad

Forum | Svara på detta inlägg
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2006-10-18 10:12
Ett stort tack till alla i KKF i Karlstad som lördagen den 14 oktober anordnade tävlingar. Måste ha blivit dom näst bästa tävlingarna för säsongen (efter KKF's SM!) med hela 13 deltagande Finnjollar. Av dessa var det ju bara jag som kom utifrån och alltså hela 12 båtar från KKF. Fantastiskt. Som vanligt bjöd Vänern och Lövnäsviken på mycket utmanande förhållanden!

Tackar!
Martin Högström   2006-10-19 12:49
Kul att Du kom!
Stefan Fagerlund   2006-10-20 09:55
Kul med "stora" startfält men vart var alla dessa båtar när vi seglade Sverige Cup 4 i Uppsala?
Martin Högström   2006-10-20 10:08
Nu pratar jag bara för mig själv - men jag har en grabb som kapp-seglar mycket och därför är mina möjligheter att resa iväg begränsade. Men om några år!!! Trots allt är det ju himla kul att komma iväg till andra vatten. Dessutom har jag ingen båt då den blev vrakförklarad under SM (se annons).
Sverker Härd   2006-10-20 23:48
Sola visar att klassen lever. Dessutom 11 finnar på DM/Svericup 4 i Uppsala och 8 på UKF KM (utan mig).

Men jag tycker som Stefan, vore kul om finnseglare rörde på sig så att det blir större fält också på andra platser. Vi har ju kul när vi är många. Planer finns i UKF att utmana KKF och andra klubbar som kan mönstra mer än 5 finnar på en Sverigecup för lag...

Vill man segla finn utan att packa båt är ni välkomna till Höstlövet i Uppsala den 4:e november. Samling 9.00, första start 10.00. UKF står för snabba finnjollar som kappseglas i korta heat, Ärtsoppa med avec till lunch. Kan det bli bättre?

Martin, finns flera bra jollar till salu på danska sidan. Kolla in och slå till!!!

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se