TFO 2007

Forum | Svara på detta inlägg
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2006-08-07 21:53
Så....vad har ni för kommentarer till GKSS förslag till en "vår"-TFO?
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2006-08-09 21:17
Här var det segt...passar väl på att ge min kommentar på min egen fråga då. GKSS har inte rosat markanden vad beträffar Finnjollearrangemang, tyvärr! Vi har haft SM på Marstrand vilket skrämde bort danskarna från de svenska banorna i flera år. Vidare så är Långedrag inget ställe att ha kappseglingar på. Det är ofta väldigt strömt både i riktning S-N samt i O-V pga älven. Vidare så går en farled för mindre fartyg i genom området. Om vi skall ha en segling på västkusten på våren så hade jag sett en möjlighet att få på mer öppet vatten, gärna då Kullavik som har en av de bästa jollevattnen i Sverige. Kanske vi skall försöka köra Sverigecup på Vårfyren i maj?? Vad tycker Ni?????
Sverker   2006-08-13 21:23
Jag har inga problem med att segla i Marstrand eller i Långedrag. Har kört flera väl genomförda race på båda ställena. Frågan är snarare var vi lägger västkustseglingen så att vi kan locka fler startande finnjollar. I så fall är möjligen Gottskär ett möjligt alternativ, där finns ju några duktiga finnjolleseglare. Ett annat alternativ skulle kunna vara Lysekil igen, det ligger ju nära Karlstad som ju är den mest aktiva finnjolleorten idag.

Men det är kanske inte orten som är avgörande för hur många finnjollar som syns på vattnet. Alu-cup är ju en intressant idé, och den cupen kan ju utvidgas till fler Sverige-cup-seglingar än den i Karlstad.
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2006-08-14 08:32
bra synpunkter Sverker. Jag seglar också väldigt gärna på Marstrand och Långedrag men jag vet att det inte klingar gott hos en del andra aktiva men nog om detta. Alu Cup ska bli skoj att följa utvecklingen på och kanske även ha Alu Cup som en del i Sverige Cup i en förlängning. Men beträffande ett vår-TFO så går det ju att segla en sån regatta utan att den har koppling till en Sverige Cup. Chansen är stor att de toppen seglar denna regatta och kanske även lyckas få med sig Norge och kanske någon från Danmark så bra motstånd blir ju att räkna med

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se