Jolleseglarna KKF

Forum | Svara på detta inlägg
Martin Högström   2005-09-20 13:34
Hejsan!

Vi mönstrade hela 12 nya och gamla Finnjollar vid Sola Cup i Karlstad gågna helgen. Det var väl inte dåligt. Bara en båt blev kvar på land. Vi hoppas kunna mönstra hela gänget till nästa års SM i hemmavatten. Hoppas då på fler aluminiummastseglare!
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2005-09-21 17:52
Vi får alla jobba mot målet att försöka nå en bra bit över 20 deltagare på SM....så alla som vet med sej att känna någon med Finnjolle så kontakta honom och förklara nästa års SM. Vore grymt bra om vi får allt från elit till den bredaste bredd, det är då vi är en frisk klass.
/JW
Jan-Erik Florén  jan.floren@easysystem.se 2006-04-29 20:23
Hej alla finnjollefantomer ! 2006-04-29

Möjligen en liten positiv rapport - klassen expanderar. Jag köpte i veckan tillbaka nr 717, som jag köpte av Bergman - seglade 4-a race på KM GKSS. På grund av knäskada då sålde jag den till Christian Finnsgård. Men nu är jag sugen igen - och hoppas på lite sparring från Mikael Brant i sommar (Bohuslän) så även jag kanske kan komma till SM Karlstad. Tyvärr hinner jag inte få klar båten till Lysekil - även om jag bor nära. Norra Grundsund.
Det lilla negativa är väl att jag inte föryngrar klassen - men jag tänker i alla fall segla och ha kul.

Vi ses i Lysekil

Janne Florén

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se