Vinterseglats och reklam på jollen

Forum | Svara på detta inlägg
Christer Jakobsson  christer.jakobsson@fransmaas.se 2003-12-03 22:08
Hej alla finnseglare. Jag är nybörjare sen förra året men trivs finfint.
När man läser Kristians berättelse så blir man lite småsugen på varma vindar igen, det var ett tags sedan.
Kristian: lycka till med satsningen, förmodar det blir några timmars träning framöver. Hoppas även vi kan locka fler ungdomar så att klassen kan överleva längre fram.

Var ute och seglade härom helgen runt Bohus Björkö. Det tog 3,5 timmar då vinden stillade sig från o till. Men Mikael du som verkar vara en friskus, även om det är kallt så finns det även dimensioner av seglingen vintertid, eller hur???? Jag tinade upp i bastun efteråt tack o lov.

Nu en fråga till Er som är proffs.
Håller på och renoverar en glasfiber Taylor och funderar på att försöka ragga sponsorer så att penningen räcker lite längre, finns det några begränsningar nationellt och internationellt ( veteran Masters )????

Tacksam om någon kan läsa lagen innan jag börjar klistra på delkaler.....

Bästa hälsningar
Christer Kalvsund

Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2003-12-04 08:54
Eftersom du är lyckligt lottad och seglar en OS-klass behöver ej skaffa någon reklamlicens som det är krav på i en del klasser.

Det som gäller är att de främre 25%-en på skrovet är reserverat för tävlingsarrangörer. Bortsett från detta är det i princip fritt fram att sätta reklam på båten, masten, bommen och seglet.

Lycka till med sponsorerna!!

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se