EM 2005 i Kalmar

Forum | Svara på detta inlägg
Anders Nilsson  nilz@yahoo.com 2003-09-30 16:37
Hallå alla finnjollevänner. Knappt har vi avslutat ett EM på hemma plan innan det är dags för ett nytt. Efter ett snabbt beslut framtaget med hjälp av Micke B för att fira Svenska seglarförbundets 100 års jubileum med ett VM i den enda svenskkonstruerade OS- klassen försökte jag ordna detta i Cadiz. Oturligt nog för oss svenskar hade även ryssarna bestämt sig för att söka och genom erbjudande som ingen finnseglare kunde motstå fick de VM.
Vi lyckades däremot få EM 2005 till Sverige och Kalmar. Detta betyder att vi har något att se fram emot och träna inför. Så keep fighting!!!!!!!!!!!!

SWE 734
Per Eric Nilson  per.nilson@comhem.se 2003-09-30 19:16
Jättekul! Och dessutom kanske det kan leda till en uppryckning av Finnjolleseglingen på Smålandskusten!
Undrar så vad det var för erbjudande ni fick i Cadiz...

Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2003-09-30 20:18

Skitkul!
Det var riktigt bra jobbat. Ser fram emot ett kul kval.
Jag har viss revanschlust...
Och vi vill naturligtvis ha full redogörelse av erbjudanden på det extra årsmötet.

/CF
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2003-10-01 10:39
Det var ju skoj att man som ordförande i klassförbundet får reda på detta genom forumet...
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2003-10-01 21:24
Skall man se det som att förbundet är dåliga på att informera eller att detta är den snabbaste informationskanalen? Kanske vi skulle sätta nån ansvarig för att skicka ut nyhetsbrev så fort dylika info dyker upp eller vad tycker ni?
//Petter
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2003-10-02 09:14
Nyhetsbrev är kanske bra men vi har en hemsida som är det officiella forumet. Det räcker med en blänkare på nyhetssidan anser jag. Dock är det upp till var och en att rapportera för uppdateringar.
Petter Ivarsson  petter.ivarsson@gmail.com 2003-10-02 15:13
Det ligger en hel del i det du säger Johan. Mail är nåt som blivit så vanligt att folk drunknar i dem. Man måste söka info lite aktivt själv också och inte bara bli matad. Sen tycker jag det är ett problem för dem som inte har enkel tillgång till nätet. Hur måmga som inte har det numera har jag däremot ingen koll på.

Hursomhelst måste ni som får reda på sån här infp genast lägga ut det på hemsidan så att det direkt blir synligt för andra anser jag.
//Petter

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se