Trailers

Forum | Svara på detta inlägg
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2002-09-12 15:58
Tanken är att få Sävsjö eller någon annan intresserad av att tillverka en enkel trailer för enkelt lastande och handhavande. Kärran blir obromsad. Jag kan tänka mej att det blir en enklare kärra med Harbeck 350V eller 450S som förebild alternativt Willem Nagels "Devotti" kärra. Om Ni har det minsta intresse för att kanske, eventuellt....etc köpa en kärra på sikt meddeladetta så att jag har någon kvantitet att diskutera om. Absolut inget är bindande.......
Jonas Jemt  jonas.jemt@minpost.nu 2002-09-12 19:34
jag är intresserad av trailer, man bör kunna använda sin nuvarande kärra, vilket ställer krav på flexibilitet på trailer konstruktionen.
Hälsningar Jonas SWE 710
ERIK WALLER   2002-09-12 20:47
Hej!

Jag är intresserad. Gärna en trailer som man kan köra 2 båtar på.

Vi hörs!
Sverker Härd  sverker.hard@education.ministry.se 2002-09-14 20:18
Jag är intresserad.

/s
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2002-09-17 11:44
Jag är alltid på hugget och vill vara med. I början av sommaren hade jag funderingar på att ta tag i det själv. Min ambition var att "låna" Peter B och Kaparens trailer (en Mersea eller sk Devoti) sompassar till de handkärror som finns till Devotibåtarna, och ta den till en tillverkare och helt enkelt göra en kopia (med smärre modifikationer för att det inte skall bli pinsamt...). Denna ide tror jag på fortfarande då kärran då inte är låst till en enskilld typ av båt, för om man bara byter ut den formgjutna vaggan på Devotitrailern passar den till flera båttyper som Snipe, 470, OK och ex Triss. På detta sätt skulle vi kunna få helt andra volymer och få ner priset kraftigt.
Min tanke är med andra ord:
1. Tag och tillverka en standardiserad vägtrailer snarlik devotis enligt mall.Utan bromsar med reggad (under 750kg).
2. Skapa en tillbyggnad som kan köpas till för att lasta två båtar på chassiet.
3. Gör en likaledes kopia av Devotis handkärra (med smärre ändringar...).
4. Se till att vi kan ta fram plastning till Finn, OK, 470, 505, Snipe, 420, Triss och kanske framför allt 2-krona.
Börja tillverka!!!!!
Se landslagslägret i Lerum i början av sommaren såg jag att Fågelsta hade ett chassie som dom använder till 2-kronan, men i mitt tycke är dom alldeles för rejäla för en så liten trailer som avses, en Devoti kopia borde väga mindre än hälften av den!
Jag kollade löst på både Lööves och Tiaabs hemsidor då, men inte kollat mer sen dess. Jag föreslår att du lånar Peters trailer och tar med dig till mötet!

Lycka till, jag bidrar ju gärna med åsikter om någon undrade det...
Anders Nilsson  nilz@yahoo.com 2002-09-17 19:06
Naturligtvis är jag också intresserad av en trailer som är lätt att
använda själv. Om det finns möjlighet till 2 båtar är detta för mig att
föredra.
Göran Ek  goran.ek@sstem.se 2002-09-20 13:05
Hej

Jag är intresserad. Mitt Brederupsläp blev stulet förra året.
Gärna en lösning där man kör upp båten med handkärran direkt.
Även möjlighet till två båtar är bra som option.

Göran



Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se